tiistai 10. syyskuuta 2013

Testing...



Siinä ne nyt ovat. Vuoden tavarat nimittäin. Painorajoitus on sen 20kg ja kun laukku vie siitä jo 5,2 kg, niin ei ollut mikään helppo tehtävä saada pakattua. Kaikkein tärkeimmät onneksi mahtuivat mukaan eli minipullo minttuviinaa ja saimaannorppa pelikortit.

Niin, tän blogin tarkoitus on siis kertoa mun vaihtoajasta Salamancassa. Se sijaitsee Espanjassa, jos joku ei tiedä. Kiinnostavimmat faktat, jotka etukäteen kaupungista tiedän ovat se, että yliopiston pitäisi olla Euroopan kolmanneksi vanhin, joskus 1200-luvulla perustettu ja se, että Salamancassa kuulemma puhutaan Espanjan puhtainta castellanoa eli siis espanjaa. Mikä toivottavasti helpottaa kielen ymmärtämistä ja oppimista.

Matka alkaa siis huomenna. Lento lähtee Helsingistä 7.00 aamulla, joten oon tässä pikkuhiljaa yrittäny muuttaa unirytmiäni. Se ei vaan oikeen ole onnistunut. Jännitys on niin suurta ja kun päässä pyörii miljoona asiaa, en vaan nukahda millään. Ja sitten herätyskello soittaa seitsemältä ja mua väsyttää pirusti. No kyllä sitä yhden päivän jaksaa. Huomisen välietapit ovat Köpis, jossa vaihdan konetta ja Madrid. Sieltä pitäisi löytää bussiasemalle ja huristella melkeen kolme tuntia Salamancaan. Sitten pitäisi vielä etsiä hostelli. Onneksi mulla on tulostettuna erittäin selkeä "map for dummies" kartta Salamancasta.

Se ei siis ole tuo kartta. Mutta siinä punaisella mun huomisen määränpää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti